دکوراسیون, آموزشی

طراحی داخلی

کاور طراحی داخلی interior design

 

طراحی داخلی هنر و علم ارتقای فضای داخلیِ ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم‌تر و زیباتر برای افرادی است که از فضا استفاده می‌کنند. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه‌های ارتقایی را برنامه‌ریزی، تحقیق، هماهنگی و مدیریت می‌کند. طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که شامل توسعهٔ مفهومی، برنامه‌ریزی فضا، بازرسی سایت، برنامه‌نویسی، تحقیق، ارتباط با ذینفعان یک پروژه، مدیریت ساخت و اجرای طرح است.

 

 

طراحی داخلی

 

 

در لغت‌نامه ی وبستر، طراحی داخلی چنین تعریف شده‌است: « هنر یا عمل برنامه‌ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان».
طراحی داخلی فرایند شکل‌گیری و هماهنگی ویژگیهای زیبایی ساختمان از داخل، با هدف تأمین نیازهای لازم برای استفاده راحت از آن است. حرفه طراحی داخلی به وضوح تعریف نشده و پروژه‌های انجام شده توسط یک طراح داخلی به‌طور گسترده‌ای متفاوت است. عباراتی مانند دکوراتور و طراح اغلب مترادف استفاده می‌شود. با این حال، تمایز میان اصطلاحات وجود دارد.

 

 

  طراحی داخلی

 

 

حتما نام طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی را شنیده اید. گاهی ممکن است به اشتباه این دو را به جای یکدیگر استفاده کنیم، اما باید بدانیم که این دو حرفه کاملا جدا و مجزا از یکدیگر هستند. در این بخش می خواهیم شما را با هریک از این اشخاص و تخصص و تفاوت آنها بیشتر آشنا کنیم.
طراحان دکوراسیون یا دکوراتور های داخلی در درجه اول به زیبایی شناختی نیاز دارند و این مهارت در کارشان اولویت اول را دارد. آنها مانند طراح داخلی نیازی به دانش و مهارت های آکادمیک ندارند اما جای توسعه و پیشرفت علم شان همیشه وجود دارد; و می توانند در دوره هایی که برای دکوراتور ها وجود دارد از قبیل بررسی سبک ساختمان ها، سبک مبلمان، چیدمان و غیره شرکت کنند.

 

 

طراحی داخلی

 

 

اما طراحی داخلی با جانمایی و برنامه ریزی فضا ها، عایق ها و پوشش ها و کفپوش ها، درب و پنجره، ورودی ها و هر آنچه که جزئی از یک سازه می باشد، سر و کار دارند. همچنین از لحاظ همکاری این دو شخص با سایر بخش می توان گفت دکوراتور ها با صنایع مختلفی چون ساخت مبلمان و سرویس های خواب یا طراحان دوخت پرده یا صنعت فرش و دیگر مشاغل همکاری دارند اما طراح داخلی با مهندس ناظر، مدیر پروژه و کنترل پروژه و یا سایر کارکنان مشغول در یک پروژه ساخت در ارتباط است.
بطور کلی چون طراح دکوراسیون وظیفه چیدمان مناسب و ایجاد هماهنگی بین وسایل و فضای یک ساختمان را دارد، نکته حائز اهمیت آن است که کار یک دکوراتیو و یا طراح دکوراسیون داخلی دقیقا پس از اتمام کار طراح داخلی آغاز می شود.

 

 

 طراحی داخلی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *